عدالت adalet

عدالت adalet

ضوابط اجرايي مربوط به چگونگي اجراي ماده یک لايحه قانوني حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها بخش دوم

ماده 9- در اجراي مفاد قانون حفظ و گسترش فضاي سبز در شهرها مصوب 3/3/1359 شوراي انقلاب اسلامي، شهرداري تهران موظف است شناسنامه باغات مشمول اين قانون را به همراه مشخصات ذيل تهيه نمايد:

الف) شماره پلاك ثبتي يا شماره نوسازي پلاك مشمول

ب) مساحت ملك

ج) نشاني دقيق محل شامل: شهر، منطقه، ناحيه، خيابان، كوچه، شماره، نام مالك يا ذينفع.

د) تعداد و مشخصات هر يك از درختان مشمول قانون به تفكيك نوع مثمر و غير مثمر.

هـ) نام، مشخصات، سمت و امضاي مأمور تنظيم كننده اطلاعات شناسنامه.

تبصره: شهرداري تهران موظف است پس از شناسايي باغ هاي واقع در محدوده و حريم قانوني شهر تهران آنها را روي نقشه (GIS) مشخص و اعلام نمايد، اين باغ ها به هيچ وجه، حتي در صورت قطع تمام درختان از عنوان باغ خارج نخواهند شد.

ماده 10- شهرداري تهران موظف است در صورت درخواست مالك يا ذينفع يا قائم مقام قانوني وي نسخه اي از شناسنامه تنظيمي محل مربوط را به متقاضي تحويل نمايد.

ماده 11- شهرداري تهران مكلف است از مشخصات درختان واقع در معابر، ميادين، بزرگراه ها و بوستان هاي عمومي فهرستي شامل نوع درخت، محيط بن، محل كاشت و تاريخ گزارش، تهيه و تنظيم نموده و مراتب را با پلاك كوبي روي درختان و نيز روي نقشه (GIS) فضاي سبز منعكس نمايد.

ماده 12 - در صورتي كه شخص يا اشخاص اعم از حقيقي يا حقوقي موجبات اتلاف و امحاي درختان موضوع قانون فضاي سبز در شهرها (مصوب 3/3/59 شوراي انقلاب اسلامي) را فراهم آورند شهرداري تهران موظف است نسبت به تعقيب جزايي و اخذ خسارات وارده از طريق مراجع قضايي اقدام نمايد.

ماده 13- به منظور حفظ، نگهداري و احياي باغات و زمين هاي مشجر، سطح اشغال بنا در اين گونه املاك و اراضي معادل سي درصد (30%) مساحت و تراكم ساختماني مجاز آن بيست درصد (20%) بيشتر از تراكم مسكوني منطقه اي براي املاك و اراضي غير باغ (املاك و اراضي مشابه مجاور) خواهد بود.

تبصره 1- مالكين اين گونه املاك و اراضي مي توانند در صورت احراز ساير شرايط با رعايت ضوابط و مقررات بلند مرتبه سازي و احداث مجتمع هاي مسكوني، از مزاياي مربوط برخوردار شوند.

تبصره 2- شهرداري تهران موظف است دستور العمل اجرايي اين مصوبه را با امعان نظر به سياست هاي تشويقي جهت احياء و ايجاد باغ، ظرف مدت دو ماه از تاريخ ابلاغ اين مصوبه تهيه و جهت تصويب به كميسيون ذيربط در شوراي اسلامي شهر تهران ارائه نمايد.

با سپاس محرم سعیدی


https://get.cryptobrowser.site/2738817
نویسنده: atila ׀ تاریخ: یک شنبه 16 مهر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

Welcome to the blog of justice


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , adalet.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM